1) З метою уникнення корупційної складової на місцях необхідно змінити передбачений у проекті підхід, згідно з яким органи місцевого самоврядування як організатори перевезень на таксі визначають умови їх організації на відповідній території села, селища, міста, вимоги до автомобільних перевізників, водіїв, інформаційно-диспетчерських служб, таксі. Зазначені питання мають бути врегульовані на рівні Кабінету Міністрів України, або, у крайньому випадку — профільного міністерства. 2) У проекті необхідно передбачити особливості виклику таксі за допомогою Інтернет, у тому числі специфіку визначення тарифів на перевезення та розрахунку за проїзд тощо. Адже наразі система виклику таксі через Інтернет позитивно зарекомендувала себе за кордоном і стрімко розвивається в Україні (в Україні діють такі оператори як Uklon, Uber тощо). 3) У зв’язку з тим, що основною метою проекту фактично є легалізація тіньових коштів, які наразі отримують перевізники, та наповнення бюджету, доцільно було б зменшити діючий розмір оплати за ліцензію (наразі він дорівнює розміру мінімальної заробітної плати і становить 1500 грн.). Як варіант, можна зменшити удвічі. Додаткової актуальності цьому питанню також додають положення проекту, якими передбачено збільшення штрафів за здійснення діяльності з перевезення пасажирів без ліцензії: деякі штрафи збільшуються у 5-ть і більше разів. 4) Окремі положення законопроекту потребують суттєвого доопрацювання, зокрема запропоновані зміни до: статті 1 Закону України “Про.......

Читати далі

1) Проект потребує комплексних змін до Бюджетного кодексу України, насамперед, до ст. 29, 71 та інших, а саме: По-перше, необхідно встановити, що портовий збір не зараховується до загального фонду Держбюджету у повному обсязі, а розподіляється відповідно до запропонованої у змінах до Закону України “Про морські порти України” пропорції: 50% – 30% – 20%. При цьому, 50% коштів мають поступати не до загального фонду Держбюджету, а до спецфонду і використовуватися виключно на фінансування портів. Зазначені кошти, перш за все, повинні спрямовуватися на усунення диспропорції у фінансовому забезпеченні портів, яка виникне при залишенні інших 50% коштів (30% + 20%) у відповідних місцевих бюджетах, оскільки рівень розвитку портів у нашій державі є різним. Також доцільно передбачити, що кошти від надходження портового збору до місцевих бюджетів (30% + 20%) використовуються виключно на фінансування проектів з розвитку інфраструктури відповідних портів. Подібний підхід дозволить спрямувати більшість коштів від портового збору саме на розвиток портів та їх інфраструктури замість фінансування портів за “залишковим принципом” як це має місце сьогодні. 2) Потрібно внести до проекту відповідні положення стосовно Автономної Республіки Крим, яка хоч і тимчасово окупована, але все ж таки юридично залишається територією України....

Читати далі